Fotografia reklamowa – pierwszy kontakt klienta z produktem

Rolą billboardów jest przyciąganie uwagi i wzbudzenie zainteresowania przedstawianym produktem. Często stojąc w korkach jesteśmy bezmyślnie zapatrzeni w daną reklamę nie mając pełnej świadomości, jaki może mieć wpływ na nasz przyszły wybór.

Obecnie ciężko jest sobie wyobrazić billboardy wypełnione samą treścią bez zamieszczonej fotografii. Dla przykładu banner fotografia ślubna Bielsko-Biała powinien być zareklamowany przedstawiając młodą parę nowożeńców. Taki obraz utkwi nam na dłużej w pamięci i zwiększy szanse, że w przyszłości skorzystamy z tych, a nie innych usług. Aby zdjęcia reklamowe były dobre powinny zawierać nawiązania do wydarzeń, rzeczy czy osób. Obowiązkiem fotografa nie jest już tylko odpowiednie ustawienie parametrów aparatu, ale także wizjonerskie spojrzenie na fotografię. W przypadku fotografowania ludzi, spory wpływ na odbiór obrazu ma światło. Natomiast zdjęcia produktów cechuje odpowiednia kolorystyka podkreślająca nowoczesność towaru.

Coraz częściej zdarza się jednak, że w zdjęcia zbyt często ingerują graficy komputerowi. Oczywiście niewielka obróbka w programach graficznych jest dopuszczalna, lecz powoli zanika czysta, prawdziwa fotografia. Fotograf Bielsko, Kraków i każdy inny profesjonalista, aby nadać odpowiedniej dynamiki prezentowanemu zdjęciu posługuje się podobnymi technikami. Jak widać, fotografia reklamowa szybko się rozwija, a pomysłów na nową, przyciągającą uwagę reklamę nie brakuje.

Dodaj komentarz