Interim Manager

Istota zawodu Interim Manager

Przy dzisiejszym szybkim rozwoju rynku w Polsce, coraz więcej osób zastanawia się jak dobrze poprowadzić firmę bądź jak dobrze przygotować ją do sprzedaży, dlatego właśnie duże i szybko rozwijające się firmy inwestują w pomoc specjalisty jakim jest Interim Manager czyli Menadżer do Zadań Specjalnych lub Czasowy Menadżer.

Zadaniem takiego menadżera jest podniesienie wartości firmy poprzez zastosowanie rożnych działań na przykład poprzez wprowadzenie procesów jakościowych, opracowanie i wdrożenie różnego typu procedur bądź też przez restrukturyzację itp.

Interim Manager specjalizuje się w usługach tymczasowych dla firm tzw. Interim Management, dzięki, którym klient uzyskuje korzystne efekty między innymi redukcje kosztów stałych oraz operacyjnych, a także optymalizacje zatrudnień, a także wprowadzenie generalnego programu opartego na doświadczeniu naszych ekspertów w obrębie nowoczesnych metod zarządzania.

Praca na tym stanowisku bardzo odróżnia się od innych, ponieważ tylko w tym zawodzie sukces oznacza zmianę miejsca pracy. Na szczęście dzisiejsze zapotrzebowanie na takich pracowników jest ogromne, dzięki czemu tymczasowi Menadżerowie nie mogą narzekać na brak ofert pracy.

skoroszyt.eu

Firmy poszukują najczęściej takich Menadżerów wówczas, gdy sami nie mają wykwalifikowanych pracowników na to stanowisku, a pragną przeprowadzić skomplikowane zmiany, bądź chcą poprowadzić ważne i złożone projekty, które nie zostaną dobrze zrealizowane bez ich pomocy.
W Polsce zawód ten nie jest jeszcze dobrze znany, jednak pomimo to zainteresowanie na ich usługi wzrasta. Jednak w Europie zachodniej zawód ten funkcjonuje już przeszło 40 lat, niestety też również przez to wiele firm uważa, że tego typu usługi są bardzo kosztowne co sprawia ze ich nie stać.

Jednak na przykład może się okazać, że firma nie będzie potrzebować osoby z wieloletnim doświadczeniem na stanowisku dyrektora sprzedaży, a wystarczy pomoc specjalisty, który stworzy we wszystkich sektorach prężnie działające działy handlowe. I właśnie na tym polega idea dobrego wykorzystania IM aby konkretnie określić cel jaki ma być zrealizowany, a także opracować zadania dla menadżera i określić jego umiejętności. Często cenione jest, aby Menadżer znał doradztwo strategiczne, które ma na celu podnieść wartość firmy.

Wiele osób zastanawia się jakie wykształcenie oraz jakie cechy charakteru powinna mieć osoba pracująca na stanowisku Interim Manager. Osoba ta musi być przede wszystkim osobą pewną siebie i charyzmatyczną, a także powinien wyróżniać się odpornością na stres. Tylko wówczas będzie w stanie obiektywnie spojrzeć na sytuacje w danej firmie.

Jeśli chodzi o kompetencje to na pewno osoba ta musi posiadać ukończone studia wyższe, ale także studia MBA oraz wiele innych specjalistycznych kursów. Uczęszczając na takie kursy mamy nie tylko możliwość zyskania doświadczenie, ale także mamy możliwość poznać osoby z branży.

Dodaj komentarz