Promocja firmy na własną rękę

Każde, nawet najmniejsze przedsiębiorstwo potrzebuje reklamy. Dotarcie do klienta jest przecież najważniejszym aspektem z jakim musi zmagać się właściciel firmy. Klient dla przedsiębiorców jest pewnego rodzaju „pracodawcą” ponieważ to on nam stanowi źródło utrzymania firmy i to właśnie od jego zadowolenia będzie zależeć opinia na lokalnym rynku i nasze zyski lub straty.

Dobry marketing nie musi być wcale drogi. Samemu można naprawdę bardzo dużo zrobić bez ponoszenia ogromnych nakładów na promocję przedsiębiorstwa. Reklama firmy, szczególnie tej działającej na rynku lokalnym, może być wykonywana przez nas lub naszych pracowników, to pozwoli oszczędzić spore pieniądze, które później można wykorzystać chociażby na bardziej zaawansowaną promocje.

DOBRY MARKETING SZEPTANY

Powyższe słowo nie jest już tak popularne jak 15 lat temu kiedy większość lokalnych firm bazowała właśnie na poleceniach zadowolonych klientów. To poważny błąd, ponieważ ten tani, a niezwykle skuteczny sposób promocji, jest ponadczasowy i nic nie zastąpi dobrej opinii w środowisku.
Jeżeli czujemy, że nasz klient jest zadowolony z usługi czy towaru koniecznie musimy wykorzystać to marketingowo. Nic nie kosztuje nas prośba o to czy klient mógłby o nas wspomnieć znajomym lub rodzinie. Jeżeli czuje się u nas dobrze i chętnie wraca to to zrobi i na pewno przyciągnie nam kolejnych nabywców.
Polecenie jest szczególną forma marketingu, ponieważ bazuje na relacjach pomiędzy nami a klientem i jego otoczeniem. Jeżeli opowie o nas w swoim gronie w superlatywach i powie, ze był zadowolony z naszej obsługi to pozyskanie dodatkowego klienta w jego otoczeniu jest dużo bardziej prawdopodobne niż ulotka wręczona na ulicy czy w skrzynce pocztowej.

CZASOWA PROMOCJA

Warto również pomyśleć o czasowej promocji czy dniu otwartym. Jak poinformować klientów, ze planujemy takie wydarzenie? Można wydrukować we własnym zakresie folder reklamowy i razem z pracownikami dotrzeć z ulotką do przechodniów w otoczeniu firmy. Można to też ogłosić na fanpage’u firmy.
Społeczeństwo, wbrew pozorom, wcale nie uodporniło się jeszcze na słowo promocja czy okazja. Mimo, ze wielokrotnie słyszymy od różnych osób, ze promocje są po to, żeby nas naciągnąć, czy, że okazja oznacza tylko dodatkowe koszty to i tak robi to swoje. Dlaczego? Dlatego, że znowu o nas się mówi – czyli kolejny potencjalny nabywca usłyszał o firmie.

SKUTECZNA REKLAMA FIRMY W SIECI

Kolejnym sposobem, dodatkowo nowoczesnym, na skuteczną promocję jest strona WWW. Dzięki nawet bezpłatnym programom do kreowania treści w Internecie możemy stworzyć profesjonalnie wyglądającą stronę firmową. Nie poniesiemy przy tym kosztów.
Warto pomyśleć również o fanpage’u na portalach społecznościowych. Taka reklama firmy z pewnością trafi szczególnie do młodych odbiorców. I tutaj też musimy wrócić do korzeni i bazować na idealnych relacjach z klientem, ponieważ mogą oni dodawać komentarze z własnymi opiniami. Najlepiej dla nas, żeby większość z nich była pozytywna.

DOBRY MARKETING NIE MUSI BYC DROGI

Dodaj komentarz