Szukasz sposobu na szybką i sprawną komunikację z klientem? Korzystaj z Social Media!

Czym są Social Media?

Social Media to platformy, z których korzystać może każdy. Pierwszymi, którzy rozpoczynają użytkownie nowego kanału są osoby prywatne, dla których jest to po prostu kolejna atrakcyjna forma utrzymywania kontaktu z osobami, na których im zależy. Tak samo było w przypadku wszystkich największych gigantów na rynku Social Media, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy od stosunkowo niedawna Snapchat. Ścieżka rozwoju tych kanałów za każdym razem wyglądała tak samo. Rozpoczynało się od grupy zapaleńców zafascynowanych Social Media i możliwościami, jakie oferują wszystkie te kanały. Z czasem grupa ta zaczynała się coraz bardziej rozrastać, a krąg użytkowników rozszerzał się w przystępie nieraz wręcz geometrycznym. Rosnący zasięg wzbudzał zainteresowanie w pierwszej kolejności reklamodawców, a następnie marek, które już wówczas wiedziały dobrze, iż należy podążać za swoimi klientami. Być tam, gdzie oni. Pokazywać się w tych samych miejscach i interesować się tymi samymi tematami. Social Media, jak żadne inne kanały, nadawały się do tego celu wprost idealnie.
Marki w Social Media

Siłę i znaczenie Social Media najwcześniej odkryły największe światowe marki. W przypadku takich kanałów jak Facebook, Instagram czy Twitter, ci, którzy rozpoczęli prowadzenie tam swoich profilów jako pierwsi, dzisiaj mogą w spokoju czerpać zyski z efektów. Profile marek w rodzaju Coca-Coli, Mercedesa, Nike są obecnie przez specjalistów uważane za niedoścignione wzorce i gromadzą miliony fanów z całego świata. Ich wartości nie sposób wprost przeszacować. Co sprawia, że Social Media przynoszą tak duże zyski dla korzystających z nich producentów i usługodawców?

Komunikacja z klientem za pośrednictwem Social Media

Przede wszystkim liczy się obecność. Marka, która nie jest obecna w jakikolwiek sposób w przestrzeni publicznej (taką przestrzenią publiczną współczesnego świata są właśnie kanały Social Media) to marka skazana na zapomnienie. Jeśli dodamy do tego zasadę podążania za klientem, otrzymamy odpowiedź na to, dlaczego Social Media są tak skutecznymi kanałami komunikacji.

Nie należy jednak zapominać, iż sama obecność to nie wszystko. Ważne jest komunikowanie językiem zrozumiałym dla docelowego odbiorcy. Brak dostosowania języka do odbiorcy jest koniecznością. Bez tego odbiorcy nie będą zainteresowani odwiedzaniem profilów marki, a jeśli już na nie wejdą, nie będą oceniali przedstawionych tam treści jako zrozumiałych i atrakcyjnych.

Wspominana atrakcyjność to kolejny wymóg, przed jakim stanąć muszą wszystkie marki pragnące zaznaczyć swoją obecność w Social Media. Atrakcyjność treści to magnes przyciągający użytkowników. Bez atrakcyjności nie można liczyć na budowanie społeczności wiernych fanów.

Dodaj komentarz