mOdA NA oldSCHOOL

Znane marki odzieży kojarzone raczej z odzieżą sportową, tworzą specjalne linie odzieży wyglądające na retro. Oldschoolowa jest nie tylko odzież, to słowo znalazło swoje zastosowanie prawie w każdej dziedzinie życia. Tak określa się stare, ale coraz modniejsze rowery, taki może być lifestyle, muzyka czy filmy (istnieje zaraz obok pojęcia kultowe). Niemniej jednak w przemyśle odzieżowym oldschool jest najbardziej zauważalny.

Charakterystyczna dla tego trendu jest duża paleta kolorów, i to w tych jaskrawszych odcieniach. Designerzy Adidas’a, Nike oraz  Reebok’a nie pozwalają naszym ulicom na monotonie i zaginięcie w szarości. Oldschool na stałe zagościł szczególnie wśród młodzieży. Odważne tzw. Snickers’y  Adidasa lub Reeboka przyciągają uwagę. Rozwój tego trendu można porównać z bumem na vintage, który jest bardziej związany z łączeniem różnych retro elementów, a nie ich gotowym zakupem. Oldschool’owe, szczególnie bluzy przypominają nam przełom lat 80 i 90 i panów w kolorowych dresach. To co kiedyś kojarzyło się mało pozytywnie dziś dzięki takim markom właśnie jak Adidas, Nike czy Puma stało się bardzo wyraźnym i topowym trendem.

Oldschool jest nie tylko modny, jest przede wszystkim wygodny i wiąże się z zabawą, ze swobodnym łączeniem kolorów, materiałów oraz wzorów. Tutaj panuje niemalże „wolność absolutna”. Chciałoby się rzec: im więcej tym lepiej! Poza tym produkty z tej linii kojarzą się również z określonym stylem życia i konkretną młodzieżą. Przychodzą nam na myśl skate parki, deskorolki, rolki i intensywny, cool’owy styl życia, pełen energii i entuzjazmu, który przypisuje się młodzieży. Tak też wyglądają banery reklamowe tych firm. Są na nich młodzi ludzie, dziewczyny i chłopcy ubrani w produkty np. Adidasa, uśmiechnięci przeważnie w ruchu, jeżdżący na rolkach, czy deskorolce. Mają przyciągać i tworzyć branding odpowiednio dobrany do Klienta. Tak firmy stworzyły wizerunek i swoich klientów. Dziękujemy im za to!!

Dodaj komentarz