Kulki do bingo

Organizacja konkursów. Dlaczego taka forma promocji jest dobra dla twojej firmy?

Organizacja konkursów to kreatywne rozwiązanie marketingowe, które pozwala na budowanie rozpoznawalności marki wśród konsumentów. Doskonale angażuje użytkownika dostarczając mu nie tylko gratyfikacje w postaci nagrody, ale także i rozrywkę. Na organizacji konkursu korzysta nie tylko konsument, ale także i przedsiębiorca. Większy ruch na stronie, docieranie do nowych klientów, rozpoznawalność – to podstawowe zalety organizowania konkursów.

Tego typu rywalizację uważa się także za jedną z bardziej sprawiedliwych form promowania produktów, która trafia do szerokiej grupy odbiorców. Dla marki, która jest organizatorem konkursu, takie działania przekładają się na wzrost sprzedaży.

Organizacja konkursów to także wzmocnienie lojalności dotychczasowych klientów. Ci, którzy zaangażowali się w rywalizację chętniej wracają do marki, zostając niejako jej ambasadorami. Taka forma działań marketingowych przekłada się także na decyzje zakupowe konsumentów. Konkurs staje się więc dowodem na to, że oferowany przez markę produkt lub usługa odpowiada oczekiwaniom klientów.

Organizacja konkursów: opracowanie regulaminu

Kolejną zaletą, którą daje organizowanie konkursów jest to, iż konsument chętniej wykonuje działania, które są pożądane przez właściciela marki. Ujmując to inaczej, konkurs powoduje wzrost współczynnika konwersji.

Aby wdrożenie promocji przez organizowanie konkursu miało sens, należy dopracować kilka szczegółów zabawy. Na początek trzeba przygotować regulamin. Musi być on jasny i precyzyjny, w szczegółach omawiający różne aspekty rywalizacji.

W dobrze przygotowanym regulaminie konkursu powinny znaleźć się następujące punkty:

  • określenie kto jest organizatorem konkursu oraz określenie fundatora nagród, jeśli jest nim inny podmiot niż organizator;
  • wyznaczenie ram czasowych konkursu. Tu ważne jest, aby podać precyzyjną datę rozpoczęcia i zakończenia (często podawana w tym wypadku jest także godzina np. konkurs kończy się 23 lipca o godz. 23:59);
  • określenie zasad, na jakim można przystąpić do konkursu oraz jakie zadanie należy wykonać, by móc walczyć o nagrodę. Tu warto mieć na uwadze, że stopień skomplikowania zasad powinien być adekwatny do wartości nagrody, która jest do zdobycia. Chodzi o to, że im większego wymaga się zaangażowania, tym większa powinna być gratyfikacja;
  • określenie czym dokładnie jest nagroda oraz jak można ją odebrać;
  • określenie formy ogłoszenia zwycięzców oraz zasady składania reklamacji.

Organizacja konkursów. Postaw na Motivation Direct!

Jeśli zależy ci na tym, aby konkurs został dobrze i profesjonalnie zorganizowany, a tego typu działania marketingowe niosły za sobą wymierne korzyści, skorzystaj z oferty Motivation Direct. Firma ma duże doświadczenie w organizowaniu i obsłudze konkursów. Korzystając z ich usług masz pewność, że zaplanowana rywalizacja przyniesie wiele korzyści nie tylko twoim klientom, ale także i twojej firmie.

Dodaj komentarz