Pozycjonowanie stron internetowych – od czego zacząć?

Pozycjonowanie stron internetowych – od czego zacząć?

Jak zabrać się za pozycjonowanie własnej strony internetowej? Jest kilka podstawowych kroków, które warto wykonać już na samym początku. Poniżej podpowiadamy jakie.

Strona musi być przyjazna dla robotów wyszukiwarki

Dodając stronę już na starcie warto się upewnić, że przypadkowo nie pozostawiliśmy dyrektyw blokujących jej indeksację – czy to w metaznacznikach, czy w pliku robots.txt. Z drugiej strony jeśli jakaś część serwisu do wyszukiwarki nie powinna trafić – także już na starcie warto ją z indeksacji wyłączyć.

Ale dbałość o indeksację to nie tylko „wpuszczenie” robotów na stronę. To także dobrze zaprojektowane menu nawigacyjne i odpowiednie linkowanie wewnętrzne, które pozwoli robotom Google jak najszybciej przejść przez całą strukturę witryny. Zadbaj, aby istotne podstrony nie były oddalone od strony głównej o więcej niż kilka klików i by prowadziło do niej więcej odnośników, to naprawdę pomoże, szczególnie w początkowej fazie promowania strony, ale też później, gdy na witrynie zaczną pojawiać się zmiany, a Ty będziesz liczyć na ich jak najszybszą reindeksację.

Treść na stronie

Treść, choć nadal przez wielu właścicieli stron niedoceniana, z punktu widzenia SEO ma coraz większe znaczenie. Umieszczenie jej na stronie pozwala wyszukiwarce skojarzyć witrynę z konkretnym tematem i tym, czy strona zawiera wyłącznie informacje ogólne, czy również bardziej szczegółowe. Co więcej, odpowiednio dobrana, pozwala Google identyfikować zgodność strony z intencją osób wyszukujących dane hasło.

Na tym jednak nie koniec, szczegółowość opisu pozwala pojawiać się w wynikach dla bardziej doprecyzowanych zapytań, a więc słynnego długiego ogona wyszukiwania. Frazy kilkuwyrazowe, długie, często odzwierciedlające bardzo dookreślone potrzeby internautów, a więc i dające większe szanse na konwersje. Tak więc zdecydowanie warto zadbać o odpowiednią treść, która pozwoli zyskać tego rodzaju przewagę w Google.

Warto też pomyśleć o stworzeniu bloga firmowego – to znakomite miejsce na umieszczanie treści poradnikowych, często przydatnych do ściągania z wyszukiwarki Google ruchu powiązanego z zapytaniami zadawanymi przez osoby, które są dopiero na wczesnym etapie decyzji zakupowych.

Optymalizacja techniczna

Odrębną kwestią jest przeprowadzenie audytu technicznego, przygotowanie wynikających z niego zaleceń optymalizacyjnych i następnie ich wdrożenie. Mowa tu o kwestiach związanych z odpowiednim dopasowaniem tytułów (TITLE), nagłówków na stronie, poprawieniem jej szybkości działania, upewnieniu się, że Google widzi stronę jako spełniającą wymogi przeglądania na urządzeniach mobilnych i wiele innych.

Część z wymienionych kwestii jest dość prosta w wykonaniu, jednak jeżeli optymalizacja ma być pełna, zdecydowanie warto zwrócić się o pomoc do agencji interaktywnej – tym bardziej, ze firma taka od razu będzie w stanie zadbać również o strategię linkbuildingową. I tak przykładowo jeśli porównamy samodzielne działania i pozycjonowanie stron www ze Skuteczni.pl, druga opcja pozwoli uzyskać efekty nie tylko szybciej, ale tez w większym zakresie.

Dodaj komentarz