Reklama zewnętrzna: banery, billboardy, przystanki - jakie są rodzaje i cechy nośników reklamy?

Reklama zewnętrzna: banery, billboardy, przystanki – jakie są rodzaje i cechy nośników reklamy?

Reklama zewnętrzna (reklama outdoorowa) to reklama, która powstaje dzięki zastosowaniu nośników reklamy w otwartej przestrzeni, np. na zewnątrz budynków lub na słupach. Zadaniem reklamy zewnętrznej jest zdobycie jak największego zasięgu i dotarcie do maksymalnie szerokiego grona odbiorców. Dzięki reklamie outdoorowej można dotrzeć nawet do tych potencjalnych klientów, którzy unikają reklam w telewizji lub w mediach społecznościowych. Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym rodzajom nośników reklamy zewnętrznej i ich cechom.

Czym jest reklama zewnętrzna?

Promocja swojej marki to jedno z najtrudniejszych i najważniejszych zadań każdego przedsiębiorcy. Najczęściej w tym celu przeprowadza się kampanie marketingowe, które obejmują szereg różnorodnych działań, a jedną z najstarszych form promocji jest reklama zewnętrzna. Polega ona na wykorzystywaniu różnych nośników reklamy, które można zobaczyć nie będąc w swoim domu. Przekaz reklamy zewnętrznej ma docierać do potencjalnych klientów z m.in. bilbordów, przystanków, banerów itd. Reklamę zewnętrzną można ujrzeć spacerując po mieście lub podczas jazdy samochodem. Reklama zewnętrzna charakteryzuje się ograniczoną ilością słów. Trzeba więc stosować krótkie, łatwe do zapamiętania hasła i przyciągające uwagę elementy dekoracyjne. Więcej informacji o reklamie zewnętrznej i cennik reklam zewnętrznych można znaleźć tutaj.

Najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej

Nowe technologie i rozwiązania sprawiają, że reklama zewnętrzna to obecnie znacznie więcej niż zwykły wydrukowany plakat na tablicy ogłoszeń. Efektowne zastosowanie reklamy zewnętrznej można spotkać na każdym kroku, ponieważ powierzchnie reklamowe są dostępne w praktycznie każdym miejscu – w tramwaju, autobusie lub na elementach infrastruktury drogowej (np. na bilbordach). Do najpopularniejszych nośników reklamy zewnętrznej zalicza się m.in. banery, billboardy, szyldy reklamowe, litery i znaki przestrzenne, reklamy wielkoformatowe, kasetony, reklamy na dachach samochodów, ulotki, gazety, reklamy na przystankach itd. Poza wyborem nośnika reklamowego zaplanowanie skutecznej reklamy zewnętrznej wymaga znajomości obecnych trendów marketingowych i kreatywności.

Billboardy – skuteczne rodzaje reklamy zewnętrznej

Billboardy (wolnostojące lub przytwierdzone do budynku) to jeden z najpowszechniejszych nośników reklamy outdoorowej. Billboard to tablica lub plakat reklamowy dużych rozmiarów, które można zobaczyć na budynkach lub obok jezdni. Ich skuteczność zależy głównie od lokalizacji – najlepiej umieścić je w ruchliwych i często uczęszczanych miejscach, ponieważ głównymi odbiorcami są przechodnie i kierowcy. Jednym ze sposób na zwiększenie skuteczności reklamy w formie billboardu jest podświetlenie, np. poprzez zastosowanie neonów lub kolorowych liter przestrzennych. Pomocne wskazówki o tym, jak najlepiej wykorzystać billboardy reklamowe i informację ile kosztuje billboard, można znaleźć na stronach producentów reklamy.

Banery – przykłady reklam zewnętrznych

Banery to kolejne stosunkowo duże nośniki reklamy zewnętrznej, ponieważ mogą mieć powierzchnię do kilku metrów. Najczęściej jest to wydrukowany na płachcie materiału przekaz informacyjny, który często zawiera logo firmy i krótki tekst (np. opis usług). Zaletą takiej formy promocji jest widoczność, ponieważ odbiorcy komunikatu (a wśród nich potencjalni klienci) widzą nośnik reklamy zewnętrznej z daleka. Co więcej, zaawansowane technologie umożliwiają obecnie nanoszenie na banery bardzo estetycznych fotografii lub grafik z dużą liczbą szczegółów. Reklama w formie banneru jest również znacznie mniej „natarczywa” niż reklama w internecie.

Reklamy na przystankach i w środkach transportu publicznego – reklama outdoorowa dostępna dla wszystkich

W dużych miastach doskonale sprawdzają się reklamy na przystankach i w środkach transportu publicznego. Reklamy na przystankach wykorzystują nośniki Citylight i są zlokalizowane na wiatach przystanków komunikacji miejskiej. Dzięki dobremu oświetleniu i szerokiemu gronu odbiorców jest to bardzo efektywny nośnik reklamy. To samo można powiedzieć o reklamie w komunikacji miejskiej (w tramwajach, autobusach, pociągach). Reklamy w środkach transportu przekonują do siebie dzięki stosunkowo niskim kosztom przygotowania i łatwością w przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów.

Reklama na dachach samochodów – wykorzystaj samochód jako nośnik reklamy zewnętrznej

Reklama na dachach samochodów to ruchoma forma reklamy, która jest doskonałym nośnikiem promocji dla takich firm jak m.in. pizzeria, catering, hotel, sklep sportowy, restauracja lub dyskoteka. Reklama na dachu samochodu może cechować się indywidualnym i bardzo oryginalnym projektem oraz wytrzymałą i stabilną konstrukcją. Reklamę na samochodach i innych środkach transportu można zastosować też poprzez oklejenie ich specjalnie przygotowanymi i zaprojektowanymi naklejkami, które są odporne na działanie różnych warunków atmosferycznych.

Dodaj komentarz