Konkurencja wśród stron www w internecie jest ogromna. Każdy właściciel firmy chciałby ażeby jego witryna była w najważniejszej dziesiątce na zapytania związane z jego działalnością i takie, które mają dużą liczbę wyszukiwań miesięcznych. Ale jak to zrobić?
Na czym polega pozycjonowanie strony?
Większość osób nie ma na ten temat żadnej wiedzy, toteż będzie musiało skorzystać z usług jakiejś agencji. Jednak warto poznać podstawy z tematyki pozycjonowanie strony (SEO – skrót z ang. search engine optimization), aby móc później śledzić postępy wynajętych firm. Na początek należy wybrać frazy, na które strona www będzie optymalizowana i pozycjonowana. Do tego można wykorzystać Adwords i sprawdzić ile jest wyszukiwań miesięcznych na dane frazy. Warto też wykonać próbną kampanię Adwords i sprawdzić jaki jest np. współczynnik odrzuceń – jeśli jest duży taką frazę trzeba odrzucić, gdyż użytkownicy szukają czegoś innego. Potem należy zoptymalizować kod strony, przede wszystkim HTML, a wtedy treści – odpowiednie wpisy w nagłówkach, słowa kluczowe w tagu strong, słowa kluczowe z tytule strony, anchory linków wewnętrznych z słowami kluczowymi. Najważniejszą częścią jest jednak pozyskiwanie linków zwrotnych na zewnętrznych witrynach. Witryny te powinny być wysokiej jakości, posiadać dużą liczbę linków zwrotnych, mieć wysokie wskaźniki (np. PA, DA), nie powinny posiadać spamu. Anchory tych linków powinny być naturalne.
Jakie są korzyści z pozycjonowania witryny?
Najważniejsze to duża liczba odwiedzających, a więc potencjalnych kupujących twoje produkty czy usługi. Druga sprawa to znajomość marki, a więc jeśli teraz czegoś nie kupi to może wrócić i kupić coś np. za miesiąc. Ponadto sporo osób na pewno założy konto i na pewno będą wracać.