Skuteczność filtrów kabinowych

Zasadniczy wpływ na skuteczność działania i trwałość filtra kabinowego mają jakość użytych materiałów oraz dokładność wykonania. W filtrach kabinowych nie powinno stosować się wkładów papierowych, ponieważ po zawilgoceniu znacznie zmniejszają zdolność pochłaniania zanieczyszczeń i dokładność filtracji. Co będzie lepszym rozwiązaniem? Wkład filtracyjny- wykonany z włókien sztucznych. W jego przypadku mikrofaza jest higroskopijna i nie wchłania wilgoci. W filtrach niskiej jakości warstwy filtrujące nie są odporne na wilgoć, a to z kolei zmusza użytkowników do częstej wymiany filtra – nawet po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów.

Poziom separacji zanieczyszczeń zależy od jakości włókniny użytej jako warstwy filtracyjnej, jej geometrii oraz szczelnej obudowy. Prawidłowo wykonana obudowa, połączona z medium filtracyjnym zapewnia właściwą szczelność filtra i eliminuje przepływ zanieczyszczeń poza medium filtracyjnym. Istotna jest też odpowiednia włóknina naładowana elektrostatycznie, w której warstwy charakteryzują się gęstością rosnącą wraz
z kierunkiem przepływu powietrza. Dodatkowo taka włóknina ma właściwości antyseptyczne, a układ jej włókien zapewnia maksymalne pochłanianie pyłów- nawet przy zmniejszonej powierzchni roboczej. Dzięki temu filtr kabinowy jest w stanie zatrzymać alergiczne pyłki i kurz.

Filtry kabinowe z węglem aktywowanym

W trosce o ochronę własnego zdrowia warto zastosować filtr kabinowy z węglem aktywnym. Czym taki filtr różni się od tradycyjnego? Ma taką samą wielkość, ale dodatkowo zatrzymuje szkodliwe gazy. Aby filtr kabinowy z węglem aktywnym sprawnie separował szkodliwe substancje gazowe powinien zawierać dobrej jakości węgiel aktywny. Równie istotny jest sposób jego naniesienia do warstwy filtrującej. Ważne jest, aby cząsteczki węgla były
w podkładzie rozproszone równomiernie i aby były z nim trwale związane. Filtr kabinowy z węglem aktywnym ma przepustowość i zdolność pochłaniania zanieczyszczeń. Umożliwia to bezproblemową pracę klimatyzacji i nawiewu nawet w tak ekstremalnych warunkach jak przejazd przez tunel lub jazda w korku. W takich sytuacjach poziom zanieczyszczeń wewnątrz samochodu niewyposażonego w filtr kabinowy, może być nawet sześciokrotnie wyższy niż na poboczu drogi.

Jak działa filtr kabinowy?

Dzięki pomocy czterech warstw osadzonych w obudowie z tworzywa sztucznego możliwe jest oczyszczanie powietrza dostającego się do kabiny kierowcy. Pierwsza, wstępna warstwa zatrzymuje największe cząstki kurzu i brudu, włóknina środkowa – higroskopijna i naładowana elektrostatycznie – zatrzymuje mikrocząstki, pyłki i bakterie, kolejna warstwa stabilizuje filtr, zaś opcjonalna warstwa z węglem aktywnym separuje szkodliwe gazy takie jak ozon, związki siarki i azotu ze spalin. W celu pogłębienia wiedzy na temat filtrów warto zajrzeć na blog pod adresem: http://www.filterki24.pl

Dodaj komentarz