Aplikacje mobilne powoli deklasują strony internetowe

Środowisko, w jakim poruszają się internauci, dynamicznie się zmienia. Znaczenie aplikacji desktopowych maleje, natomiast rośnie rola rozwiązań mobilnych. Dzisiejszy świat jest już całkowicie mobilny i praktycznie wszystko ma swoją aplikację mobilną. Dlaczego tzw. „apki” są obecnie tak popularne?

Polska jest mobi

Aplikacja mobilna (ang. mobile software, mobile application) to program, który pozwala na wygodną pracę niezależnie od miejsca. Stworzenie dedykowanej aplikacji mobilnej pozwala użytkownikom używać jej w każdej sytuacji i o każdej porze. Według raportu „Polska jest Mobi 2015” w naszym kraju ze smartfonów korzysta obecnie 58 proc. całej populacji Polski. Od kiedy zwykłe telefony przeistoczyły się minikomputery, a światowy rynek zastał zalany tabletami, ciągle obserwujemy postępujący rozwój rozwiązań mobilnych na całym świecie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, charakteryzujące się niejednokrotnie o wiele prostszym i znacznie bardziej intuicyjnym interfejsem niż jest to w przypadku stron internetowych.

Według raportu Flurry Insights, w 2014 roku największą popularnością wśród użytkowników cieszyły się aplikacje zakupowe oraz lifestylowe, których procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2013 wyniósł aż 174 proc.

W zależności od celu oraz sposobu korzystania z aplikacji mobilnych można je podzielić na:

  • aplikacje offline (samodzielne), które są instalowane bezpośrednio na urządzeniu i nie wymagają do prawidłowego funkcjonowania dostępu do internetu (np. gry, kalkulatory, itp.)
  • aplikacje klienckie, a więc interfejsy mobilne do aplikacji stacjonarnych, które potrzebują do prawidłowego funkcjonowania dostępu do internetu oraz serwera dostarczającego aktualne dane (np. klient poczty e-mail, aplikacja magazynowo-sprzedażowa, system przeglądania ofert, itp.),
  • aplikacje web (internetowe), to zaawansowane strony internetowe, które zostają zoptymalizowane do poprawnego wyświetlania w urządzeniach mobilnych (Responsive Web Design), dzięki czemu użytkownicy mogą pracować nawet na bardzo rozbudowanych systemach webowych (np. intranet, systemy e-commerce, systemy B2B, itp.).

Aplikacje mobilne w znacznym stopniu zapewniają optymalizację oraz komfortową realizację zadań biznesowych, co pozwala w dużym stopniu zwiększyć efektywność firmy.
Sprawdźmy, jakie są najważniejsze cechy aplikacji mobilnej

  1. Aplikacja mobilna jest instalowana w systemie zazwyczaj z poziomu marketu, np. Android Market, App Store czy też Windows Marketplace.
  2. Czas dostępu do aplikacji jest niemal błyskawiczny. Apka uruchamia się znacznie szybciej niż przeglądarka internetowa.
  3. W przeciwieństwie do strony internetowej, aplikację mobilną trzeba przygotować na każdą platformę inną.
  4. Aplikacja może posiadać dostęp do wszystkich najważniejszych funkcji telefonu takich, jak np. GPS, kontakty, aparat fotograficzny czy karta pamięci.
  5. Interfejs aplikacji może zostać zintegrowany z interfejsem systemowym.

 Artykuł powstał przy współpracy z firmą Ideo Sp. z o.o.:  https://www.ideo.pl/

Dodaj komentarz