Kiedy wymienić się wizytówkami

Zasada 1 – nie proponuj wymiany wizytówek, jeśli nie jesteś pewny, czy je posiadasz

Idąc na spotkanie biznesowe wskazane jest zaopatrzenie się w wizytówki. Warto wziąć kilka zapasowych by mieć pewność, że nie stracimy żadnego ważnego kontaktu. Dodatkowo, zarówno dla nas jak i dla współuczestników spotkania, jest bardzo niekomfortowy fakt, iż nie dla wszystkich wystarczy wizytówek.

Zasada 2 – zniszczone wizytówki wyrzucaj od razu do kosza

Podanie swojemu rozmówcy wymiętej, poplamionej lub brudnej wizytówki z miejsca nas dyskredytuje jako poważnego przedsiębiorcę. Takie zachowanie bardzo źle świadczy o wizerunku. Jeśli posiadasz jedynie takie wizytówki, lepiej powiedzieć, że nie ma się ich w ogóle.

Zasada 3 – nie ignoruj swojego rozmówcy

A możesz tego dokonać poprzez bezpośrednie schowanie otrzymanej od niego wizytówki. Dobre maniery nakazują obejrzenie otrzymanej wizytówki. Wiele ludzi traktuje pominięcie tego elementu jak zły uścisk dłoni, który zdradza od razu naszą niepewność, niechęć lub brak manier.

Zasada 4 – podaj wizytówkę we właściwy sposób

Zazwyczaj wymiana wizytówek następuje na końcu lub na początku rozmowy. Może jednak zdarzyć się tak, że w trakcie rozmowy, ktoś wspomni o wizytówce, wtedy także warto zaproponować wymianę. Wielką plamą na wizerunku jest fakt usiłowania wymiany wizytówkami w trakcie posiłku. Równoznaczne dla tego jest także niewłaściwe jej podanie. Wizytówkę należy podawać swojemu rozmówcy ze stroną z danymi personalnymi skierowanymi do niego oraz bezpośrednio do niego dłoni.

By odpowiednie traktować swoje wizytówki należy zadbać o to by w jakiś sposób się z nimi utożsamić. Ważny by te wizytówki podobały się nam i wyrażały nasz charakter. Wtedy chętnie będziesz wręczał wizytówki każdemu swojemu kontrahentowi.

Artykuł powstał przy współpracy z: http://www.paperprint.pl/pl/

Dodaj komentarz