Reklamacja, a przecena towaru

Większość ludzi nie stać na zakupy w makowych sklepach. Dlatego też, gdy tylko pojawiają się czas wyprzedaży galerie handlowe są oblegane przez tłumy. Nie zawsze wszystkie zakupy są udane. Posezonowe obniżki nawet do 70 % kuszą, dlatego tak łatwo im ulegamy.

Wiele osób nie wie, że również towar który został przeceniony można reklamować. Należy pamiętać jednak, że nie można reklamować rzeczy, której wartość została obniżona właśnie przez widoczną usterkę. Jeżeli nie posiadaliśmy żadnej informacji na ten temat reklamacji podlegają wszystkie towary, które w momencie zakupu posiadały ukrytą wadę. Tak więc przykładowo jeżeli kupimy przecenione szpilki damskie, które w wyniku używania rozkleiły się mamy prawo oddać to obuwie damskie do reklamacji, jeżeli ich wada była niewidoczna w chwili zakupu. Podstawą prawną, w której bronione są prawa konsumenta stanowi Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176). Warto pamiętać, że to sprzedawca odpowiada za sprzedany towar przez okres dwóch lat. Czas ten może zostać skrócony, aczkolwiek nie może być mniejszy niż jeden rok. Ze strony klienta pozostaje obowiązek zgłoszenia sprzedawcy w ciągu dwóch miesięcy felernego towaru. Reklamacja powinna zostać rozpatrzona w ciągu dwóch tygodni. Klient ma prawo żądać naprawy, wymiany na nowy towar lub zwrotu pieniędzy. Ostateczna decyzja jednak należy do rzeczoznawcy.

Wybierając się na wyprzedaże  w sklepach warto zabrać z sobą zdrowy rozsądek oraz umiar, aby nie żałować zakupów oraz uniknąć wszelkich „haczyków”. Jednak jeżeli decydujemy się na zakupy, należy pamiętać, że towaru który posiada widoczną wadę nie będziemy mogli zareklamować.

Dodaj komentarz