koszt pozycjonowania strony internetowej

Od czego zależy koszt pozycjonowania strony internetowej?

Szukasz agencji SEO lub freelancera który zajmie się pozycjonowaniem strony internetowej? Jeżeli tak to pewnie zastanawiasz się ile to Cię będzie kosztowało i czy się ta inwestycja zwróci? Poniższy artykuł wyjaśni Ci trochę więcej odnośnie kosztów związanych z pozycjonowaniem stron internetowych.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

W marketingu internetowym pozycjonowanie stron internetowych, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization) obejmuje szereg złożonych działań, mających na celu osiągnięcie najwyższych pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google na konkretne frazy kluczowe.

koszt pozycjonowania strony internetowej

Obecnie Internet jest najważniejszym źródłem do wyszukiwania i znajdowania wszelkiego rodzaju informacji. Badania dowodzą, że ponad 90% użytkowników korzysta z tego medium, aby znaleźć w sieci konkretne produkty czy też usługi. Dla osób prowadzących własny biznes, samo posiadanie strony nie wystarczy. Trzeba jeszcze zająć się jej promocją i sprawić, by zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarek, ponieważ to daje im ogromną przewagę nad konkurencją. Tylko skuteczne pozycjonowanie pomoże osiągnąć zamierzone cele biznesowe.

Czynniki, które mają wpływ na cenę usługi związanej z pozycjonowaniem strony WWW:

  • liczba podstron,
  • typ witryny,
  • konkurencyjność słów kluczowych,
  • system, na jakim postawiona jest strona,
  • czy agencja korzysta ze specjalistycznych narzędzi.

Czy SEO może być tanie?

Z usługą pozycjonowania strony WWW jest podobnie jak z tworzeniem witryn. Jeśli opłata za stworzenie strony internetowej jest bardzo niska, może to być dla klienta sygnałem, że strona nie zostanie wykonana na wysokim poziomie. Zwykle proste strony WWW z niewielką liczbą podstron, stworzone na gotowym szablonie kosztują niewiele. Wiąże się to z faktem, że taka witryna nie jest unikalna, tzn. podobną szatę graficzną może mieć np. konkurencja. W przypadku pozycjonowania SEO zbyt niska cena za usługę może przynieść odmienne skutki, tzn. efekty mogą być odczuwalne bardzo późno, o ile w ogóle uda się je osiągnąć.

Zatrudnienie agencji marketingowej czy freelancera?

Agencje SEO zatrudniają ekspertów w konkretnej dziedzinie, dlatego klient ma pewność, że usługa zostanie wykonana na najwyższym poziomie – grafik zajmie się projektem, programista zajmie się kodowaniem witryny, a pozycjoner zrobi wszystko, by strona WWW zajęła jak najwyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek. Agencja SEO zapewnia najlepszą obsługę, ale wiąże się także z większym kosztem za konkretne usługi. Agencje obsługują zarówno duże firmy i korporacje, jak i pojedynczych klientów. Freelancer z kolei jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie dysponują zbyt dużym budżetem, a ich witryna nie wymaga skomplikowanych czynności programistycznych, marketingowych itp.

Mówiąc o koszcie związanym z pozycjonowaniem strony, trzeba uwzględnić także to, w jaki sposób agencje rozliczają się z klientami. Opcji jest wiele, ale najczęściej jest to jedna stała opłata uiszczana każdego miesiąca. Za co płaci klient? Za konkretne, stałe usługi związane z pozycjonowaniem, np. za bieżące monitorowanie witryny, przygotowywanie raportów itp. Istnieje jeszcze model rozliczania za efekty, czyli agencja otrzymuje wynagrodzenie w zależności od uzyskiwanych efektów.

Dodaj komentarz