Pierwsze pojazdy kołowe, które zaspokajały potrzebę przemieszczania towarów i usług pojawiły się już w V wieku p. n. e. Od wtedy były niezbędnym człowiekowi narzędziem. Po wielu latach ewolucji rozwój środków transportu dynamicznie wzrósł w XX wieku i bardzo szybko stał się fundamentalną gałęzią gospodarki.
Konieczność dostarczania towarów na duże odległości spowodowała, że przez lata przeznaczano ogromne środki finansowe na rozwój technologii i udoskonalanie transportu. Konieczna była zarówno modernizacja sieci dróg tak, by wytrzymywały ciężary, o których nie śniło się projektantom tych poprzednich – znacznie mniej wytrzymałych. Od rewolucji przemysłowej XIX wieku rozwój wszelkich dziedzin gospodarki związanych z przemysłem i transportem nabrał ogromnego rozpędu. Powstały gigantyczne przedsiębiorstwa logistyczne, dzięki którym w szybki i zorganizowany sposób można było przemieszczać towary na duże odległości. Dzisiaj nikogo już nie dziwi to, że kurier z zamówieniem już na następny dzień puka do drzwi, a my możemy ekspresowo odebrać przesyłkę. Szybki transport i niezwykle rozwinięta logistyka stała się wręcz już nie luksusem, a standardem, koniecznym do funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Modernizacja sieci dróg, połączeń kolejowych, wprowadzanie nowych technologii lotniczych i udoskonalanie statków rozwija się w zaskakującym tempie, którego nie sposób spowolnić. Usługi transportowe stały się silnikiem napędowym całej gigantycznej machiny gospodarczej. Każdego dnia sztab fachowców inżynierów pracuje nad udoskonalaniem rozwiązań logistycznych, aby transport mógł przebiegać jeszcze sprawniej. Należy podkreślić, że to właśnie dzięki tym rozwiązaniom mamy pełne półki świeżej żywności w sklepach, a na stacjach benzynowych paliwa nie brakuje.
Rozwój transportu obejmował nie tylko transport drogowy, lotniczy ale również transport morski. Przed wiekami marynarze i rybacy przewozili przyprawy, bursztyn, ryby na pokładach kutrów, statków. W obecnym czasie przemysł transportowy jest na tyle rozwinięty, że firmy w tej branży oferują nam transport morski, świadcząc szerokie usługi dotyczące przewozu kontenerów pełnych, drobnicy skonteneryzowanej stale podnosząc jakość i dopasowując się do klientów. Firmy organizują obsługę portową, dokumentacyjną i celną, a ta ostatnia zawiera w sobie kontrole fitosanitarne, weterynaryjne, Sanepid oraz WIJHARS.
Sam transport lądowy obejmujący spedycję drogową i kolejową to kompleksowe usługi przewozów samochodowych i kolejowych. Połączenie tych 2 gałęzi znacznie zwiększa zasięg, a dzięki wsparciu wymienionej wyżej logistyki także i czas dostawy.
Polska jest europejskim liderem w dziedzinie międzynarodowego transportu drogowego. Wyprzedzamy nawet Niemcy czy Holandię. Według danych Eurostatu, w 2009 r. mieliśmy 15 proc. udziału w europejskich przewozach towarowych. W Polsce działa już ponad 20 tys. firm transportu międzynarodowego.